Trening

Sporty

Sitter og ser p "sporty: gjr livet lettere" p tv2, mens jeg spiser en sunn kvelds. Har sett p alle episodene av sporty, og synes det er kjedelig at siste pogrammet er i dag. Det er s tft og se andre trene gjre fremgang. Det viser for alle, at trening er bra, og er verdt det. Livet blir mye lettere av trening, du fr mer energi, og humret blir ogs endret til det positive. Trening er herlig ! ♥


#trening #mat #sunn #frukt #kosthold

Gikk bare oppover



Vi har vrt p en fantastisk fjelltur i dag. Frste gang jeg har vrt p "Hesteggi", ligner litt p "stedjesen" det gr bare oppover!! Lrene verker etter en lang fjelltur, og vi har funnet plass i sofaen. Det er s deilig komme hjem etter en lang dag med ging ute i kulden. Selv om det var en tung tur, fles det godt i ettertid. Fikk tatt mange flotte bilder av Norges flotte natur. Solen har ogs vrt med oss p tur i dag. Den skinte imellom de mosegrodde trrene. Sndager er perfekt for turging ♥








#trening #Norge #skog #natur #workout #foto #bilder #photo

Bruk naturen mer i trening !

Jeg har aldri trent p ett idrettssenter fr. Min trening bestr av joggeturer i naturen, lange fjellturer, intavaler ogstyrketrening hjemme eller p lekeplasser. Hvorfor jeg ikke har trent p treningssenter fr, er vel det at jeg har alt jeg trenger. Rett utenfor dren har vi jo verdens strste treningssenter, nemmelig naturen. Uansett om det regner, blser, snr, er jeg ute og trener. Nr vret er som verst fler man mye mer mestringsflelse etter trening.

Torgeir og jeg, bruker idrettsbanen mye til jogging og intervaler. Derfor er det viktig for oss mke idrettsbanen.Mking er en utrolig god oppvarming, og det tar heller ikke lang tid. Bruk natuen folkens. Den er gul verdt for trening.




#natur #foto #bilder #mne #idrettsbane #mking #sn #Sogndal #Norge #kveld #trening

TRENINGS TIPS: For nybegynnere

Januar 2014 er her med mange nye nyttrsforsetter og blanke ark. Vi strmmer til treningssenterene. Handler inn frukt og grnnsaker i store mengder. Matvarepakkene blir grundig lest fr de legges i handlevognen. Intagram blir flittig brukt til motivasjonsbilder av tynne veltrente kropper og delikate sunne matretter. Blendere og juicemaskiner gr seg varme. Turterengene som var tomme i desember, er n fulle av turglade mennesker. Januar, en ny start for bli sunnere og sprekere. Her er noen tips til deg som nettopp har begynt og trene.

1. SETT DEG REALISTISKE ML
En av de strste feilene mange nybegynnere gjr, er ligge listen for hyt. Fra ikke trene i det hele tatt, til trene tre ganger i uken, er ofte oppskriften p hvordan mange delegger gleden over trene. Sett deg realistiske ml, heller for lav enn for hyt. Har du ikke trent fr, er det lurt og begynne med 30 - 45 minutter, en gang i uken. Etter en mned kan du ke antall treningskter, og etterhvert kan du ke lengden p kten.


2. FINN TRENINGSFORMER DU LIKER
Trening handler om bevegelse. Du trenger ikke dra p et treningssenter for trene. Rett utenfor dren har du verdens strste treningssenter, naturen. Lange fjelturer, sykkelturer, langrenn i nyteparerte ski lyper, svmming om sommeren, turer i skogen, joggeturer p idrettsbaner, lekeplasser med masse lekeaparater som kan brukes til styrketrening. Benytt vren, sommeren og hsten ute.

3. TRENING ER IKKE ENTEN ELLER
Noen dager skjrer alt seg, og man fr ikke trent som planlagt. Er du i oppstarten og trener bare en gang i uken, kan du flytte treningsdagen din. Har du kommet s lant at du trener flere dager i uken s er det viktig ikke tenke at alt er delagt selv om man ikke fr trene helt etter planen. Aksepter at det ikke altid gr etter planen, og gjr det du kan for f til neste trening.



4. FINN DEG EN TRENINGSPARTNER
For mange er det motiverende om man kan finne likesinnede og trene sammen med. Dere kan ogs presse hverandre til og f mest mulig ut av treningen.



5. PRIORITER TRENING
Sett av tid p forhnd, og bestem deg for trene p den avsatte tiden. G igjenom uken din og skriv nr du skal trene og hva. Det kan ofte hjelpe holde denne tiden for trening heldig, og ikke gi seg selv et valg om man skal trene eller ikke.



6. SPIS RIKTIG
70% av treningen ligger p kjkkendet. For at trening skal vre lystbetont og at du skal ha mest mulig energi, lnner det seg ha et stabilt blodsukker og ikke innta for mange raske karbohydrater fr trening. Det betyr enkelt og greit normalt sunt kosthold, der du ikke spiser deg stappmett men heller spiser litt mindre og litt oftere.

Uansett vr, ut og jogg !

God morgen ♥
I dag har jeg fri fra jobb, noe som passer meg veldig bra. Selv om jeg hadde fri, og egentlig kunne sovet litt lenger, sto jeg opp kl.08.00. Utenfor regnet med mengdermed regn. Men regn stopper ikke meg. Jeg tok meg en joggetur p 6km. Nr du kler godt p deg, har med god musikk, treningsklokke, gode sko, s kan ingenting stoppe deg. Du fr ogs en mye bedre mestringsflelse av og trene i regn. Den aller beste flelsen nr du har jogget i regn er nr du kommer inn i varmen igjen. Av med vte treningsklr, inn i en varm dusj, varm te og sunn mat, kosebokse og teppe, INGEN TING kan bli bedre. N skal jeg slappe av litt, fr jeg skal bake rundstykker og rydde litt i leiligheten.
Ha en fin start p tirsdagen ♥


♥ Det er s deilig og jogge tidelig p dagen. Da trenger du ikke tenke mer p trening resten av dagen.

♥ Beste flelsen er og komme hjem til varm leilighet og god mat.

♥ Sunne knekkebrd med salat, ost og paprika. Love it ♥

♥ God varm te etter en kald og vr joggetur.

♥ Perfekt start p dagen

Musikk gir meg ekstra driv

God morgen ♥
I gr laget jeg en planover hva jeg skal gjre denne uken. Oppgavene gr i detalj, og noen av de oppgavene er: nr jeg skal opp om morningen, nr jeg skal p jobb, nr jeg skal trene, hva jeg skal trene osv. I dag sto jeg opp kl.08.00 selv om jeg skal p jobb 13,00. Om morningen liker jeg ha god tid. Tid til trening, tid til en god frokost, tid til og fikse seg, og ikke minst, g ned til jobb i et behagelig tempo, enn og lpe for vre redd for komme for sent. Morgenstunden er herlig!

Treningen i dag ble styrketrening med hoppetau, strikk og velser. Er det noe jeg ikke klarer meg uten nr jeg trener, er god musikk og treningsklokken. Treningsklokken gir meg s mye motivasjon, og musikk gir meg den ekstra driven som gjr at jeg presser meg litt ekstra. Ellers er vann noe av det viktigste og huske p nr man trener. Fr, etter, og under trening, er det viktig med vann. Etter trening er det ogs viktig gi kroppen godt med mat. Maten bygger opp kroppen igjen etter treningskten. Min mat etter styrken i dag, er grovt brd med salat og egg + glass med vann.
Trening er herlig ♥


♥Treningsklokken

♥ I gr jogget jeg 4km

DAGENS TRENINGSKT

NYTT TRENINGSUTSTYR

Rubber bands var p tilbud p intersport til 40kr,-. Helt perfekt for meg som trener. Trening med strikk erutrolig bra. Det kan brukes til mange forskjelige velser. Kjpte ogs en genser fra pro touch som transporterer ut fuktighet slik at man kan fle seg trr og komfortabel under treningen. Passer godt n til hsten og vinteren. N skal jeg ha en hard styrkekt fr jeg kryper ned i sofaen med kosebokse og varm drikke. Ha en finkveld alle sammen ♥



You crushed it !

Trening er livet !! I dag fikk jeg en ny rekord p treningsklokken min. Jeg er s utrolig glad for att treningen min gr fremover. For ett r siden klarte jeg nesten bareto runde sammenhengende p idrettsbanen. N jogger jeg 5km med god fart i strekk. Jeg er s utrolig stolt over meg selv. Treningen stopper ikke der, n er det bare forsette og bli enda bedre. Det er s herlig at Torgeir ogs liker trene. Vi motiverer hverandre og hjelper hverandre under trening. Kostholde blir ogs lettere og holde nr man er to. N skal vi lage oss kveldsmat/middag.
Har dere trent i dag ? ♥











Trenings antrekk 20.09.13





Relaxing after training

Treningsantrekk de 3 mndene


NR:4 Jogge + styrke p堠 NR.5Jogging opp aaberget og ned + NR.6 Jogge+ styrke p
idrettsbanen. styrke trening hjemme.idrettsbanen.

NR:1 Jogget rundt i nabolaget + NR:2 Uten sminke p tur i fjellet. NR.3 Jogget utover Barsnes
Styrke trening hjemme.Nuken 930moh.

Kari Traa - Hst og vinterkolleksjon

Bildedryss fra treningen


En super dag p idrettsbanen !!

Treningsantrekket. Digger sterke farger p treningsklrene.

Nike klokken er klar for dagens treningskt.

Ser p fremgangen i treningen vr.

Dette M du ha under og etter trening



1. TRENINGSTIGHTS:
Treningstightsen er fra H&M. Passer til rolig jogging p idrettsbanen. Litt tykkere stoff enn de andre treningstightsene mine. Digger designet.
2. SPORTS BH:
Sports bhn er fra H&M. Det er godt med en sports underdel nr man trener. Alt sitter p plass.
3. JORDBR:
Mat fr og etter trening er like viktig som vann. F i deg en god frokost og vent en halvtime fr du jogger. Nr du kommer hjem fra trening er det viktig og f i seg mat. Korppen m jo ha noe og jobbe p om den skal bli sterk.
4. HEADSETT:
Headsett er godt og bruke. De sitter godt p hode, og detter ikkeav.
5. SPOTIFY:
Jeg m ha spotify nr jeg er ute og trener. Musikk er viktig for meg under trening. Jeg blir mer motivert og mestrer bedre.
6. BLBR:
Frukt er sunt og digg.
7. VANN:
Vann fr og etter trening er veldig viktig. Et lite tips er og legge en flaske med vann i frysen fr du drar p joggetur. Nr du kommer tilbake er den iskald og fult av smflak av is. Du kan ogs bruke frukt som jordbr og blbr i vannet. Smaken du fr er frisk og god.
8. DUSJ:
Etter trening er det godt med en dusj. Svettelaget som ligger seg p huden forsviner, og huden fr da ikke urenheter.
9. TRENINGSTOPP:
Min treningstopp er fra H&M, og passer godt under en treningsjakke, eller som en vanlig topp nr det er varmt ute. Jeg liker treningstopper med sterk farge.

NIKE stoptsklokke terningkast: 6

♥ Lett bruke.
♥ Har gps.
♥ Har en syndlig klokke + dato
♥ Stoppeklokke.
♥ Stor skjerm.
♥ Lagrer de 50 beste tidene p klokken. Alletreningsktene blir lagret p brukeren din p nikepluss.nike.no.

♥ Lagrer din beste rekord.
♥ Kan brukes med pulsbelte og sko sensor.
♥ Motiverer deg til n dine ml.
♥ Gir en liten tilbakemelding etter trening.
♥ Lett synkronisere med PCen.
♥ Viser km, calorier, tid, avstand.

♥ Vanntett.
♥ Automatisk pminnelse som varsler deg nr det er p tide lpe.
♥ Sammenlikne dine daglige aktiviteter med venner.
♥ Pent design.
♥ Biligere en de fleste sportsklokker.

Min topp 4 liste musikk til trening

Det er s lenge siden jeg har lagt ut trenings musikken som jeg hrer p fortiden. N har jeg endelig tatt meg tid til og poste ut mine topp 4 liste. Hper at dere liker den ♥









Mat etter trening

Hei♥
Det er s deilig og komme hjem til Bergen. Vi er p hytten vr som ligger ikke s langt fra Knarvik. Der storkoser jeg meg. P hytten fr man en helt annen ro en hjemme i Sogndal. Du har liksom tid til alt du vil, og treningen gr s utrolig mye bedre her. I dag var jeg p en joggetur p 5km. Er s stolt av meg selv. Etter treningen drakk jeg meg en yt sjokolademelk, fr jeg laget meg jordbr, blbr med yoghurt og frokostblanding p toppen (nam). Akkurat n lager jeg pannekaker til hele familien. Blir koselig og spise lunsj sammen med dem.
Hper dere har en fin dag i solen. God helg alle sammen ♥





Fornyd med dagens treningskt

Det er s godt trene! Jeg elsker flelsen av vre sliten i kroppen. Tanken p at du kan slappe av under et varmt teppe i sofaen etter en time med jogging. Treningen gikk veldig bra i dag. Flte at jeg fikk brukt all energien min. N har jeg dusjet og spist god kvelds. P tv3 gr det en film som jeg skal se resten av kvelden, fr jeg legger meg ned med en god bok.
En ny uke begynner i morgen, jeg gleder meg ♥

Sliten etter en hard treningskt

Da er jeg hjemme etter trening. Det var utrolig godt og bruke den siste energien p treningsbanen. Det er s deilig ha en kjreste som er like glad i trene som meg. N skal jeg ta meg en varm dusj og hoppe i det nyenattyet mitt.









Bildedryss fra treningen p idretsbanen











Hva synes du om bildene ?
Trener du ?

I`m NOT strong for a girl I`M JUST STRONG

I dag var jeg og kjresten min p treningsturtil Nuken, som liggerp919 Moh.Det var utrolig deilig komme seg opp p fjellet igjen etter sommeren. Vi plukket masse blbr p veien. Jeg er utrolig glad i plukke br fra naturen. Det er noe av det reneste du fr. Helt koligisk, med ingen tilsetningsstoffer. Vi plukket med oss blbr p str, som vi hadde i yoghurten. Herlig tur ! N skal vi slappe av hjemme og kose oss p fri dagen.
Sndager er perfekte ♥



Har du vrt p treningstur i dag ?

Er s gira p komme tilbake til hverdagen !

Hverdagen er her igjen, jeg fryder meg. Det er s godt og komme tilbake til leiligheten. Akkurat n ligger jeg i den beste kroken i sofan med pledd over meg og lager ml for august. Kjresten min er i Sverige med en kamerat, s det er helt stille i leiligheten. Det eneste jeg hrer er sm barneftter lpe over stuegulvet oppe. For min del, synes jeg det er godt nr det ikke er helt stille. Ferien min har vrt helt herlig! Vi har kjrt nede i Europa. Har ikke helt tellingen p hvor mange land vi var innom p turen. Solen var med oss hele ferien, jeg har ftt farge. For meg var ferien helt perfekt.

N er kjleskappet stappet med sunne matvarer. Jeg er s klar for sunnhet og trening. Min motivasjon til trening har vrt skyhy i det siste. Jeg gleder meg til komme i like god form som jeg var i fr jeg dro p ferie. Motivasjoen kommer til bli himmelsk nr jeg fr den nye treningsklokken fra Nike i posten om ikke s lenge. Anbefaller dere og se videon under. Designet er s pent, og klokken er enkel i bruk. Akkurat det jeg trenger.

DAG 5. MUSIKK SOM JEG TRENER TIL

DAG 5. JOGGING RUNDT IDRETSBANEN + STYRKE



The Script - Hall of Fame





LOREEN "Euphoria"





Scream and Shout | Will.i.am ft. Britney Spears





Avicii vs Nicky Romero - I Could Be The One





Pitbull ft Christina Aguilera - Feel This Moment





Har du noen sanger du trener til ?

DAG 4: JOGGE + STYRKE TRENING

HVORDAN F TID TIL TRENING
Jeg har noen tips som fungerer for meg, nr det kommer til sette av tid til trening. Kanskje disse tipsene kan hjelpe deg:

1. Lag en timeplan for uken: Se igjennom uken din, og finn ut hva du skal trene de ulike dagene, og kortid. Eks: Nr jeg begynner kl. 16.00 p jobb, har jeg masse av tid til trene fr jeg drar p jobb.
Nr du har hatt en travel dag p jobb og er sliten, kan du heller finne en littkortere joggetur, eller ta styrketrening hjemme. Trening er viktig for kropp og helse.

2. Tren til faste tider: trene til faste tider er smart. Nr klokken f.eks er 10.00 har du en "hellig time" til trening. Bruk tiden godt, og bruk den for det den er verdt. Nr du har faste tider p ting, kommer du fort inn i en rutine. Rutinen gjr at detblirhelt automatisk for deg og trene. Det er ikke alle som kan trene til samme tid hver dag p grunn av jobb. Dette handler om senvakter og tideligvakter. De m legge opp en ukeplan som str i punkt 1.



3. Vre positivt innstilt: Det som er utrolig viktig, er vre positiv til trening. Du vet det kommer til og bli hardt, og du har i tankene at du kommer til slite deg helt ut. MEN ut fra dette fr du bedre kondis, du fr mer energi, du mestrer, kroppens helse blir bedre, du selv fler deg super, livet fles s mye mer levende og du styrer unnalivsstilssykdommer. Det er ikke noe negativt med trene.Alle som trener m vre enige om at den beste flelsen er nr du mestrer, og nr du kan liggedeg p sofaen nydusjet og kjenne at du har gjort noe godt for deg selv. Alt ligger i psyken. Det er s lett og hoppe over 1 og 2 treningskter. Nr man er positivt innstilit har man alltid tid til trening.



Hper at mine tips kan hjelpe deg med treningen. ST P!

DAY 3 JOGGE I AABERGET

Min 3 dag med trening og kroppen er stiv og stll etter de andre treningsktene mine. Men det skal ikke stoppe meg med og holde ukens treningsplan. I dag er det jogging i Aaberget. Blir utrolig herlig !


1. TRENINGSTOPP: Min treningstopp er fra H&M, og passer godt under en treningsjakke, eller som en vanlig topp nr det er varmt ute.
2 .TRENINGSTIGHTS: Treningstightsen er fra H&M. Den sitter bra p, har en liten lomme p baksiden. Den har ogs rosa detaljer.
3. TRENINGS UNDDERDEL: Kommer fra intersport. Det er godt med en sports underdel nr man trener.
4. SPOTIFY:Jeg m ha spotify nr jeg er ute og trener. Musikk er viktig for meg under trening. Jeg blir mer motivert og mestrer bedre.
5. HREMIKROFONER: Hretelefoner er godt og bruke. De sitter godt p hode, og detter ikkeav.
6. VANN: Vann fr og etter trening er veldig viktig. Et lite tips er og legge en flaske med vann i frysen fr du drar p joggetur. Nr du kommer tilbake er den iskald og fult av smflak av is.
7: MAT: Mat fr og etter trening er like viktig som vann. F i deg en god frokost og vent en halvtime fr du jogger. Nr du kommer hjem fra trening er det viktig og f i seg mat. Korppen m jo ha noe og jobbe p om den skal bli sterk.


Har du/ skal du trene i dag ?

DAY 2 STYRKETRENING UTE

Jeg vil oppfordre alle til og ta med seg treningen ut. I dag hadde jeg styrketrening ute p plattingen. Det beste er og trene ute i naturen. Du fr frisk luft, vakker fuglemusikk og mye se p. Det er ogs godt med sin egen musikk. Jeg tok med meg pcn med spotify og treningspogrammet. Kjenner at jeg er godt sliten i kroppen. Men det er ikke tid til og bli sliten, for n skal jeg p jobb. Opptateringer kommer utrover dagen. Kos dere masse i dag.


Pcn med musikk og treningspogram. Vann, mobil, hytaler og vekter.

Det er s nydelig og trene ute.

Bruker treningspogrammet som jeg har laget selv p pcn.


Har dere trent styrke ute fr ?

DAY 1. TRENE P IDRETSBANEN


Klar for hard jogging.

Torgeir trener p spenst.

Trebunen.

Vann er viktig under trening.

Sliten etter trening.

Nydelig sol! Hper det blir slik helle uken.


Hvor, hva pleier du og trene ?

Trening p friidrettsbanen

I gr kveld klokken halv 10, var jeg og Torgeir ute og lp p friidrettsbanen. Jeg har aldri jogget p en friidrettsbane fr, s det var nytt og spennende. Nr jeg er ute og trener, pleier jeg ta meg en god joggetur. P en friidretsbane fr man er godt underlag for fttene, og man kan lettere sette seg ml for treningen. Jeg kommer sabsolutt til og trene mer p triidrettsbanen i nrmeste fremtid. Akkurat n, er det morgen her i Sogndal. Jeg skal lage meg frokost og rydde litt i klesskapet mitt, fr jeg drar ned p jobb. Alle dere m ha en nydelig dag.


Klar for en god jogge / lpetur.

Fine og flinke gutten min.

Vann og druer hrer med.

Torgeir er en reser p lpe.


Har du trent p en friidrettsbane fr ?
Hva skal du gjre i deg ?

hits