Trening

Sporty

Sitter og ser på "sporty: gjør livet lettere" på tv2, mens jeg spiser en sunn kvelds. Har sett på alle episodene av sporty, og synes det er kjedelig at siste pogrammet er i dag. Det er så tøft og se andre trene å gjøre fremgang. Det viser for alle, at trening er bra, og er verdt det. Livet blir mye lettere av trening, du får mer energi, og humøret blir også endret til det positive. Trening er herlig ! ♥


#trening #mat #sunn #frukt #kosthold

Gikk bare oppover



Vi har vært på en fantastisk fjelltur i dag. Første gang jeg har vært på "Hesteggi", ligner litt på "stedjeåsen" det går bare oppover!! Lårene verker etter en lang fjelltur, og vi har funnet plass i sofaen. Det er så deilig å komme hjem etter en lang dag med gåing ute i kulden. Selv om det var en tung tur, føles det godt i ettertid. Fikk tatt mange flotte bilder av Norges flotte natur. Solen har også vært med oss på tur i dag. Den skinte imellom de mosegrodde trærene. Søndager er perfekt for turgåing ♥








#trening #Norge #skog #natur #workout #foto #bilder #photo

Bruk naturen mer i trening !

Jeg har aldri trent på ett idrettssenter før. Min trening består av joggeturer i naturen, lange fjellturer, intavaler og styrketrening hjemme eller på lekeplasser. Hvorfor jeg ikke har trent på treningssenter før, er vel det at jeg har alt jeg trenger. Rett utenfor døren har vi jo verdens største treningssenter, nemmelig naturen. Uansett om det regner, blåser, snør, er jeg ute og trener. Når været er som verst føler man mye mer mestringsfølelse etter trening.

Torgeir og jeg, bruker idrettsbanen mye til jogging og intervaler. Derfor er det viktig for oss å måke idrettsbanen. Måking er en utrolig god oppvarming, og det tar heller ikke lang tid. Bruk natuen folkens. Den er gul verdt for trening.




#natur #foto #bilder  #måne #idrettsbane #måking #snø #Sogndal #Norge #kveld #trening

TRENINGS TIPS: For nybegynnere

Januar 2014 er her med mange nye nyttårsforsetter og blanke ark. Vi strømmer til treningssenterene. Handler inn frukt og grønnsaker i store mengder. Matvarepakkene blir grundig lest før de legges i handlevognen. Intagram blir flittig brukt til motivasjonsbilder av tynne veltrente kropper og delikate sunne matretter. Blendere og juicemaskiner går seg varme. Turterengene som var tomme i desember, er nå fulle av turglade mennesker. Januar, en ny start for å bli sunnere og sprekere. Her er noen tips til deg som nettopp har begynt og trene. 

1. SETT DEG REALISTISKE MÅL
En av de største feilene mange nybegynnere gjør, er å ligge listen for høyt. Fra å ikke trene i det hele tatt, til å trene tre ganger i uken, er ofte oppskriften på hvordan mange ødelegger gleden over å trene. Sett deg realistiske mål, heller for lav enn for høyt. Har du ikke trent før, er det lurt og begynne med 30 - 45 minutter, en gang i uken. Etter en måned kan du øke antall treningsøkter, og etterhvert kan du øke lengden på økten. 
 

2. FINN TRENINGSFORMER DU LIKER
Trening handler om bevegelse. Du trenger ikke å dra på et treningssenter for å trene. Rett utenfor døren har du verdens største treningssenter, naturen. Lange fjelturer, sykkelturer, langrenn i nyteparerte ski løyper, svømming om sommeren, turer i skogen, joggeturer på idrettsbaner, lekeplasser med masse lekeaparater som kan brukes til styrketrening. Benytt våren, sommeren og høsten ute. 

 

3. TRENING ER IKKE ENTEN ELLER
Noen dager skjærer alt seg, og man får ikke trent som planlagt. Er du i oppstarten og trener bare en gang i uken, kan du flytte treningsdagen din. Har du kommet så lant at du trener flere dager i uken så er det viktig å ikke tenke at alt er ødelagt selv om man ikke får trene helt etter planen. Aksepter at det ikke altid går etter planen, og gjør det du kan for å få til neste trening.



4. FINN DEG EN TRENINGSPARTNER 
For mange er det motiverende om man kan finne likesinnede og trene sammen med. Dere kan også presse hverandre til og få mest mulig ut av treningen. 



5. PRIORITER TRENING
Sett av tid på forhånd, og bestem deg for å trene på den avsatte tiden. Gå igjenom uken din og skriv når du skal trene og hva. Det kan ofte hjelpe å holde denne tiden for trening heldig, og å ikke gi seg selv et valg om man skal trene eller ikke.  



6. SPIS RIKTIG
70% av treningen ligger på kjøkkendet. For at trening skal være lystbetont og at du skal ha mest mulig energi, lønner det seg å ha et stabilt blodsukker og ikke innta for mange raske karbohydrater før trening. Det betyr enkelt og greit normalt sunt kosthold, der du ikke spiser deg stappmett men heller spiser litt mindre og litt oftere.

Uansett vær, ut og jogg !

God morgen ♥
I dag har jeg fri fra jobb, noe som passer meg veldig bra. Selv om jeg hadde fri, og egentlig kunne sovet litt lenger, sto jeg opp kl.08.00. Utenfor regnet med mengder med regn. Men regn stopper ikke meg. Jeg tok meg en joggetur på 6km. Når du kler godt på deg, har med god musikk, treningsklokke, gode sko, så kan ingenting stoppe deg. Du får også en mye bedre mestringsfølelse av og trene i regn. Den aller beste følelsen når du har jogget i regn er når du kommer inn i varmen igjen. Av med våte treningsklær, inn i en varm dusj, varm te og sunn mat, kosebokse og teppe, INGEN TING kan bli bedre. Nå skal jeg slappe av litt, før jeg skal bake rundstykker og rydde litt i leiligheten.
Ha en fin start på tirsdagen ♥


♥ Det er så deilig og jogge tidelig på dagen. Da trenger du ikke å tenke mer på trening resten av dagen.

♥ Beste følelsen er og komme hjem til varm leilighet og god mat.

♥ Sunne knekkebrød med salat, ost og paprika. Love it ♥

♥ God varm te etter en kald og vår joggetur.

♥ Perfekt start på dagen

Musikk gir meg ekstra driv

God morgen ♥
I går laget jeg en plan over hva jeg skal gjøre denne uken. Oppgavene går  i detalj, og noen av de oppgavene er: når jeg skal opp om morningen, når jeg skal på jobb, når jeg skal trene, hva jeg skal trene osv.  I dag sto jeg opp kl.08.00 selv om jeg skal på jobb 13,00. Om morningen liker jeg å ha god tid. Tid til trening, tid til en god frokost, tid til og fikse seg, og ikke minst, å gå ned til jobb i et behagelig tempo, enn og løpe for å være redd for å komme for sent. Morgenstunden er herlig!

Treningen i dag ble styrketrening med hoppetau, strikk og øvelser. Er det noe jeg ikke klarer meg uten når jeg trener, er god musikk og treningsklokken. Treningsklokken gir meg så mye motivasjon, og musikk gir meg den ekstra driven som gjør at jeg presser meg litt ekstra. Ellers er vann noe av det viktigste og huske på når man trener. Før, etter, og under trening, er det viktig med vann. Etter trening er det også viktig å gi kroppen godt med mat. Maten bygger opp kroppen igjen etter treningsøkten. Min mat etter styrken i dag, er grovt brød med salat og egg + glass med vann.
Trening er herlig ♥


♥Treningsklokken

♥ I går jogget jeg 4km

DAGENS TRENINGSØKT

NYTT TRENINGSUTSTYR

Rubber bands var på tilbud på intersport til 40kr,-. Helt perfekt for meg som trener. Trening med strikk er utrolig bra. Det kan brukes til mange forskjelige øvelser. Kjøpte også en genser fra pro touch som transporterer ut fuktighet slik at man kan føle seg tørr og komfortabel under treningen. Passer godt nå til høsten og vinteren. Nå skal jeg ha en hard styrkeøkt før jeg kryper ned i sofaen med kosebokse og varm drikke. Ha en fin kveld alle sammen ♥



You crushed it !

Trening er livet !! I dag fikk jeg en ny rekord på treningsklokken min. Jeg er så utrolig glad for att treningen min går fremover. For ett år siden klarte jeg nesten bare to runde sammenhengende på idrettsbanen. Nå jogger jeg 5km med god fart i strekk. Jeg er så utrolig stolt over meg selv. Treningen stopper ikke der, nå er det bare å forsette og bli enda bedre. Det er så herlig at Torgeir også liker å trene. Vi motiverer hverandre og hjelper hverandre under trening. Kostholde blir også lettere og holde når man er to. Nå skal vi lage oss kveldsmat/middag.
Har dere trent i dag ? ♥











Trenings antrekk 20.09.13


¢¾

¢¾

Relaxing after training

Treningsantrekk de 3 måndene


NR:4 Jogge + styrke på                             NR.5Jogging opp aaberget og ned +           NR.6 Jogge + styrke på 
idrettsbanen.                                              styrke trening hjemme.                                 idrettsbanen.

NR:1 Jogget rundt i nabolaget +                 NR:2 Uten sminke på tur i fjellet.               NR.3 Jogget utover Barsnes
Styrke trening hjemme.                               Nuken 930moh.

Kari Traa - Høst og vinterkolleksjon

Bildedryss fra treningen


En super dag på idrettsbanen !!

Treningsantrekket. Digger sterke farger på treningsklærene.

Nike klokken er klar for dagens treningsøkt.

Ser på fremgangen i treningen vår.

Dette MÅ du ha under og etter trening



1. TRENINGSTIGHTS:
Treningstightsen er fra H&M. Passer til rolig jogging på idrettsbanen. Litt tykkere stoff enn de andre treningstightsene mine. Digger designet.
2. SPORTS BH:
Sports bhèn er fra H&M. Det er godt med en sports underdel når man trener. Alt sitter på plass.
3. JORDBÆR:
Mat før og etter trening er like viktig som vann. Få i deg en god frokost og vent en halvtime før du jogger. Når du kommer hjem fra trening er det viktig og få i seg mat. Korppen må jo ha noe og jobbe på om den skal bli sterk.
4. HEADSETT:
Headsett er godt og bruke. De sitter godt på hode, og detter ikke av.
5. SPOTIFY:
Jeg må ha spotify når jeg er ute og trener. Musikk er viktig for meg under trening. Jeg blir mer motivert og mestrer bedre.
6. BLÅBÆR:
Frukt er sunt og digg.
7. VANN:
Vann før og etter trening er veldig viktig. Et lite tips er og legge en flaske med vann i frysen før du drar på joggetur. Når du kommer tilbake er den iskald og fult av småflak av is. Du kan også bruke frukt som jordbær og blåbær i vannet. Smaken du før er frisk og god.
8. DUSJ:
Etter trening er det godt med en dusj. Svettelaget som ligger seg på huden forsviner, og huden får da ikke urenheter.
9. TRENINGSTOPP:
Min treningstopp er fra H&M, og passer godt under en treningsjakke, eller som en vanlig topp når det er varmt ute. Jeg liker treningstopper med sterk farge.

NIKE stoptsklokke terningkast: 6

♥ Lett å bruke.
♥ Har gps.
♥ Har en syndlig klokke + dato
♥ Stoppeklokke.
♥ Stor skjerm.
♥  Lagrer de 50 beste tidene på klokken. Alle treningsøktene blir lagret på brukeren din på nikepluss.nike.no.

♥  Lagrer din beste rekord.
♥  Kan brukes med pulsbelte og sko sensor.
♥  Motiverer deg til å nå dine mål.
♥  Gir en liten tilbakemelding etter trening.
♥  Lett å synkronisere med PCen.
♥ Viser km, calorier, tid, avstand.

♥  Vanntett.
♥  Automatisk påminnelse som varsler deg når det er på tide å løpe.
♥ Sammenlikne dine daglige aktiviteter med venner.
♥ Pent design.
♥ Biligere en de fleste sportsklokker.

Min topp 4 liste musikk til trening

Det er så lenge siden jeg har lagt ut trenings musikken som jeg hører på fortiden. Nå har jeg endelig tatt meg tid til og poste ut mine topp 4 liste. Håper at dere liker den ♥









Mat etter trening

Hei ♥
Det er så deilig og komme hjem til Bergen. Vi er på hytten vår som ligger ikke så langt fra Knarvik. Der storkoser jeg meg. På hytten får man en helt annen ro en hjemme i Sogndal. Du har liksom tid til alt du vil, og treningen går så utrolig mye bedre her. I dag var jeg på en joggetur på 5km. Er så stolt av meg selv. Etter treningen drakk jeg meg en yt sjokolademelk, før jeg laget meg jordbær, bløbær med yoghurt og frokostblanding på toppen (nam). Akkurat nå lager jeg pannekaker til hele familien. Blir koselig og spise lunsj sammen med dem.
Håper dere har en fin dag i solen. God helg alle sammen ♥





Fornøyd med dagens treningsøkt

Det er så godt å trene! Jeg elsker følelsen av å være sliten i kroppen. Tanken på at du kan slappe av under et varmt teppe i sofaen etter en time med jogging. Treningen gikk veldig bra i dag. Følte at jeg fikk brukt all energien min. Nå har jeg dusjet og spist god kvelds. På tv3 går det en film som jeg skal se resten av kvelden, før jeg legger meg ned med en god bok.
En ny uke begynner i morgen, jeg gleder meg ♥

Sliten etter en hard treningsøkt

Da er jeg hjemme etter trening. Det var utrolig godt og bruke den siste energien på treningsbanen. Det er så deilig å ha en kjæreste som er like glad i å trene som meg. Nå skal jeg ta meg en varm dusj og hoppe i det nye nattøyet mitt.
♥ 









Bildedryss fra treningen på idretsbanen











Hva synes du om bildene ?
Trener du ?

I`m NOT strong for a girl I`M JUST STRONG

I dag var jeg og kjæresten min på treningstur til Nuken, som ligger på 919 Moh. Det var utrolig deilig å komme seg opp på fjellet igjen etter sommeren. Vi plukket masse blåbær på veien. Jeg er utrolig glad i å plukke bær fra naturen. Det er noe av det reneste du får. Helt økoligisk, med ingen tilsetningsstoffer. Vi plukket med oss blåbær på strå, som vi hadde i yoghurten. Herlig tur ! Nå skal vi slappe av hjemme og kose oss på fri dagen.
Søndager er perfekte ♥



Har du vært på treningstur i dag ?

Er så gira på å komme tilbake til hverdagen !

Hverdagen er her igjen, å jeg fryder meg. Det er så godt og komme tilbake til leiligheten. Akkurat nå ligger jeg i den beste kroken i sofan med pledd over meg og lager mål for august. Kjæresten min er i Sverige med en kamerat, så det er helt stille i leiligheten. Det eneste jeg hører er små barneføtter løpe over stuegulvet  oppe. For min del, synes jeg det er godt når det ikke er helt stille. Ferien min har vært helt herlig! Vi har kjørt nede i Europa. Har ikke helt tellingen på hvor mange land vi var innom på turen. Solen var med oss hele ferien, å jeg har fått farge. For meg var ferien helt perfekt.

Nå er kjøleskappet stappet med sunne matvarer. Jeg er så klar for sunnhet og trening. Min motivasjon til trening har vært skyhøy i det siste. Jeg gleder meg til å komme i like god form som jeg var i før jeg dro på ferie. Motivasjoen kommer til å bli himmelsk når jeg får den nye treningsklokken fra Nike i posten om ikke så lenge. Anbefaller dere og se videoèn under. Designet er så pent, og klokken er enkel i bruk. Akkurat det jeg trenger.

DAG 5. MUSIKK SOM JEG TRENER TIL

DAG 5. JOGGING RUNDT IDRETSBANEN + STYRKE



The Script - Hall of Fame





LOREEN "Euphoria"





Scream and Shout | Will.i.am ft. Britney Spears





Avicii vs Nicky Romero - I Could Be The One





Pitbull ft Christina Aguilera - Feel This Moment





Har du noen sanger du trener til ?

DAG 4: JOGGE + STYRKE TRENING

HVORDAN FÅ TID TIL TRENING
Jeg har noen tips som fungerer for meg, når det kommer til å sette av tid til trening. Kanskje disse tipsene kan hjelpe deg:

1. Lag en timeplan for uken: Se igjennom uken din, og finn ut hva du skal trene de ulike dagene, og kortid. Eks: Når jeg begynner kl. 16.00 på jobb, har jeg masse av tid til å trene før jeg drar på jobb.
Når du har hatt en travel dag på jobb og er sliten, kan du heller finne en litt kortere joggetur, eller ta styrketrening hjemme. Trening er viktig for kropp og helse.

2. Tren til faste tider: Å trene til faste tider er smart. Når klokken f.eks er 10.00 har du en "hellig time" til trening. Bruk tiden godt, og bruk den for det den er verdt. Når du har faste tider på ting, kommer du fort inn i en rutine. Rutinen gjør at det blir helt automatisk for deg og trene. Det er ikke alle som kan trene til samme tid hver dag på grunn av jobb. Dette handler om senvakter og tideligvakter. De må legge opp en ukeplan som står i punkt 1.



3. Være positivt innstilt: Det som er utrolig viktig, er å være positiv til trening. Du vet det kommer til og bli hardt, og du har i tankene at du kommer til å slite deg helt ut. MEN ut fra dette får du bedre kondis, du får mer energi, du mestrer, kroppens helse blir bedre, du selv føler deg super, livet føles så mye mer levende og du styrer unnalivsstilssykdommer. Det er ikke noe negativt med å trene.Alle som trener må være enige om at den beste følelsen er når du mestrer, og når du kan ligge deg på sofaen nydusjet og kjenne at du har gjort noe godt for deg selv. Alt ligger i psyken. Det er så lett og hoppe over 1 og 2 treningsøkter. Når man er positivt innstilit har man alltid tid til trening.



Håper at mine tips kan hjelpe deg med treningen. STÅ PÅ!

DAY 3 JOGGE I AABERGET

Min 3 dag med trening og kroppen er stiv og støll etter de andre treningsøktene mine. Men det skal ikke stoppe meg med og holde ukens treningsplan. I dag er det jogging i Aaberget. Blir utrolig herlig !


1. TRENINGSTOPP: Min treningstopp er fra H&M, og passer godt under en treningsjakke, eller som en vanlig topp når det er varmt ute.
2 .TRENINGSTIGHTS: Treningstightsen er fra H&M. Den sitter bra på, har en liten lomme på baksiden. Den har også rosa detaljer.
3. TRENINGS UNDDERDEL: Kommer fra intersport. Det er godt med en sports underdel når man trener.
4. SPOTIFY:Jeg må ha spotify når jeg er ute og trener. Musikk er viktig for meg under trening. Jeg blir mer motivert og mestrer bedre.
5. HØREMIKROFONER: Høretelefoner er godt og bruke. De sitter godt på hode, og detter ikke av.
6. VANN: Vann før og etter trening er veldig viktig. Et lite tips er og legge en flaske med vann i frysen før du drar på joggetur. Når du kommer tilbake er den iskald og fult av småflak av is.
7: MAT: Mat før og etter trening er like viktig som vann. Få i deg en god frokost og vent en halvtime før du jogger. Når du kommer hjem fra trening er det viktig og få i seg mat. Korppen må jo ha noe og jobbe på om den skal bli sterk.


Har du/ skal du trene i dag ?

DAY 2 STYRKETRENING UTE

Jeg vil oppfordre alle til og ta med seg treningen ut. I dag hadde jeg styrketrening ute på plattingen. Det beste er og trene ute i naturen. Du får frisk luft, vakker fuglemusikk og mye å se på. Det er også godt med sin egen musikk. Jeg tok med meg pcèn med spotify og treningspogrammet. Kjenner at jeg er godt sliten i kroppen. Men det er ikke tid til og bli sliten, for nå skal jeg på jobb. Opptateringer kommer utrover dagen. Kos dere masse i dag.


Pcèn med musikk og treningspogram. Vann, mobil, høytaler og vekter.

Det er så nydelig og trene ute.

Bruker treningspogrammet som jeg har laget selv på pcèn.


Har dere trent styrke ute før ?

DAY 1. TRENE PÅ IDRETSBANEN


Klar for hard jogging.

Torgeir trener på spenst.

Trebunen.

Vann er viktig under trening.

Sliten etter trening.

Nydelig sol! Håper det blir slik helle uken.


Hvor, hva pleier du og trene ?

Trening på friidrettsbanen

I går kveld klokken halv 10, var jeg og Torgeir ute og løp på friidrettsbanen. Jeg har aldri jogget på en friidrettsbane før, så det var nytt og spennende. Når jeg er ute og trener, pleier jeg å ta meg en god joggetur. På en friidretsbane får man er godt underlag for føttene, og man kan lettere sette seg mål for treningen. Jeg kommer så absolutt til og trene mer på triidrettsbanen i nærmeste fremtid. Akkurat nå, er det morgen her i Sogndal. Jeg skal lage meg frokost og rydde litt i klesskapet mitt, før jeg drar ned på jobb. Alle dere må ha en nydelig dag.


Klar for en god jogge / løpetur.

Fine og flinke gutten min.

Vann og druer hører med.

Torgeir er en reser på å løpe.


Har du trent på en friidrettsbane før ?
Hva skal du gjøre i deg ?


Renate 23 år Sogndal

Renate er en jente/dame på 23år fra Bergen. Akkurat nå bor hun sammen med samboer i Sogndal og jobber på H&M.

Legg meg til som venn

♥ Musikk liste 2014




♣ Guy Sebastian - Like a Drum


  • Kategorier

    Arkiv

    Norske blogger
    hits